9. regionální veletrh FIF

Naše škola pořádala ve středu 28. ledna 2015 již 9. ročník Regionálního veletrhu fiktivních firem. Jako každým rokem, i letos mohli studenti bojovat o medailové pozice v různých soutěžích: nejlepší leták, nejlepší logo (tajná soutěž), nejlepší prezentace a hlavní soutěž. V těchto kategoriích se utkala důstojná konkurence 37 fiktivních firem, které přijely z 19 škol v 15 různých městech.

Soutěž o nejlepší leták byla vyhodnocena před samotným veletrhem. V průběhu prosince a ledna mohli zájemci posílat do soutěže své návrhy, které jsme na půdě školy vytiskli a následně předali k vyhodnocení, kterého se zúčastnilo rekordních 103 studentů. Hodnotilo se splnění povinných náležitostí a nadčasovost, originalita, barevná sladěnost. Souboj mezi dvěma nejlepšími byl letos velmi těsný, nakonec však zvítězila firma Čajovna Budha, s. r. o. z Mostu, která za sebou nechala pivovar Jizeran, s. r. o. z Liberce.

Tajná soutěž se letos zaměřila na firemní loga. Každá firma mohla své logo donést na připravený info stánek veletrhu a postoupit ho k vyhodnocení v režii třídy 2. A pod odborným dohledem Simony KrebsovéJiřiny Alferyové z naší loňské fiktivní firmy Hours of Fame, s. r. o. Dalšího úspěchu zde o jediný bod dosáhl Jizeran, s. r. o., který těsně předstihl domácí 321Go, s. r. o. s velmi podařeným a originálním logem. K přehledu domácích úspěchů dodejme, že čtvrté místo hrdě obsadila Royal Rose, s. r. o.

Celkem 31 firem se odhodlaně přihlásilo do soutěže prezentací, což bylo pro nás příjemným překvapením. Velký zájem doprovázela i vysoká úroveň soutěžících, která se rok od roku znatelně zlepšuje a výjimkou již nejsou ani bilingvní výstupy zvládnuté jak po stránce prezentační, tak po stránce jazykové. Na prvním místě s přehledem skončila firma BOHEM Tour, s. r. o. z Brna, která navíc uspěla nejen u odborné poroty, ale i u diváků. Ani zde se naše firma 321Go, s. r. o. neztratila a její krásné páté místo v těžké konkurenci je hodno gratulace.

Hlavní soutěž, která zahrnuje prodejní činnost/obchodování na stánku, komunikaci v cizím jazyce a výzdobu stánku, zcela ovládla firma Extra, s. r. o. z Telče, jež si tak vylepšila loňské druhé místo, a to zcela zaslouženě, neboť její pracovníci předvedli vysokou profesionalitu a připravenost. Zbylá medailová umístění obsadila dvojice firem z Prahy 9 – Happy Fashion, s. r. o.Air Life, s. r. o. Jedenácté místo Royal Rose, s. r. o. ve velké konkurenci též vypovídá o kvalitách naší firmy.

V příštím roce nás čeká kulatý desátý ročník. Letošní vysokou účast bude těžké překonat a celkově kvalitativní laťka je z letošního ročníku nastavená vysoko. To samé platí i pro naše domácí účastníky, kteří letos dosáhli velmi pěkných výsledků. Všechny fiktivní firmy jsou k jubilejnímu ročníku srdečně zvány a přejeme nejen jim, ale i sobě, ať se příští ročník vydaří stejně kvalitně, jako ten letošní.

Nejlepší logo (tajná soutěž):

  • 1. místo – Jizeran, s. r. o. (OA Liberec)
  • 2. místo – 321Go, s. r. o. (OA Vinohradská)
  • 3. místo – Viet Sushi, s. r. o. (VOŠ, SPgŠ a OA Most)

Nejlepší leták:

  • 1. místo – Čajovna Budha, s. r. o. (VOŠ, SPgŠ a OA Most)
  • 2. místo – Jizeran, s. r. o. (OA Liberec)
  • 3. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno)

Nejlepší prezentace – hodnocení odborné poroty:

  • 1. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno)
  • 2. místo – Lila, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno)
  • 3. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč)

Nejlepší prezentace – divácké hodnocení:

  • 1. místo – BOHEM Tour, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno)
  • 2. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč)
  • 3. místo – Lila, s. r. o. (OA, SOŠ knihovnická a VOŠ Brno)

Prodejní činnost (hlavní cena):

  • 1. místo – Extra, s. r. o. (Gymnasium Otokara Březiny a SOŠ Telč)
  • 2. místo – Happy Fashion, s. r. o. (SOU služeb Praha 9)
  • 3. místo – Air Life, s. r. o. (SOU služeb Praha 9)
Fotografie z veletrhu





Video z veletrhu



Vytisknout